Ako správne cieliť reklamné predmety?

Kvalitné zacielenie je viac dôležité ako množstvo! Preto si vopred treba pripraviť plán, na koho chcete cieliť reklamné predmety. V podstate sú dve hlavné cieľové skupiny. Do prvej patria už existujúci zákazníci, ktorých chcete aby sa k vám neustále vracali a do druhej skupiny patria nový potenciálny klienti. Ďalej si treba uvedomiť, či našou cieľovou skupinou sú ženy, muži, alebo deti, čo je pri výbere reklamného predmetu dosť podstatné.

Udržujte dobré vzťahy so súčasnými klientmi

V prípade existujúcich klientov je dobré mať vybudovaný a viesť CMR systém (systém budovania vzťahov so zákazníkmi) podľa ktorého presne viete kto je váš klient, aké má záujmy, čo nakupoval, rodinný stav a iné dôležité informácie. Niekedy stačí aj to, keď si to skrátka pamätáte.

V prípade top klientov, je dosť podstatné poznať aj ich rodinné zázemie, kde je vhodné cieliť reklamné predmety aj na jednotlivých rodinných príslušníkov, ako je manželka a deti. Deti a manželka (v niektorých prípadoch to môže byť aj manžel) vášho klienta (klientky) môžu byť práve tou pákou, ktorá bude naňho tlačiť aby u vás opätovne nakupoval, lebo aj na budúce budú chcieť dostať pekného macíka s logom, alebo praktickú kozmetickú taštičku s decentným logom, ktorému žiadna žena neodolá a ktorých nie je nikdy dosť.

Z rodiny sa stane vaša skrytá spojka, ktorá otázkami typu a ešte obchoduješ s tou firmou čo dala našim deťom to a to a mne to a to? Dosť si u nich objednal aby ti pre nás zasa niečo dali? A ak by mu to náhodou nepripomínali dostatočne, určite bude mať dosť príležitosti si všimnúť vaše logo na bublifuku s ktorým jeho dieťa pobehuje po dome, alebo na kozmetickej taštičke, v ktorej si jeho manželka nosí svoju kozmetiku. Asi ťažko na vás zabudne, pokiaľ ho teda budete dostatočne pravidelne obdarovávať.

Získajte nových klientov

Druhou skupinou sú nový klienti. Táto skupina môže byť veľmi široká. Vedieť kto je vašou cieľovou skupinou čo sa týka nových klientov je dosť kľúčové. Musíte vedieť, na akú cieľovú skupinu chcete zacieliť a podľa toho vybrať hodnotu a druh reklamného produktu. Záleží aj od toho, pri akej príležitosti chcete reklamný produkt použiť, či je to získavanie nových klientov na výstavách a veľtrhoch, alebo podpora predaja nového produktu, budovanie povedomia o značke na mieste predaja, prípadne spojené s budovaním lojality voči značke.

Pokiaľ nesprávne zacielite a použijete reklamné predmety, môže to znamenať pre vás len zbytočne vynaložené finančné prostriedky. Je dobré sa poradiť s profesionálmi. Pokiaľ potrebujete poradiť, pomôžeme vám zvoliť vhodný reklamný predmet pre vaše podnikanie.

Autor: Ing. Vladislav Klajban, Anatex, s.r.o. – Reklamné predmety

Predchádzajúci článok
Kedy skutočne šetríte na reklamných predmetoch?
Nasledujúci článok
Existuje pre moje podnikanie špecifický reklamný predmet?

Najnovšie v blogu

Naša ponuka kategórii reklamných predmetov

Hľadáte vhodnú reklamu pre vašu firmu?

V Anatex vytvárame reklamné predmety na mieru podľa vašich potrieb a predstáv. Kontaktujte nás a spolu vyberieme tie najlepšie riešenia pre efektívnu prezentáciu vašej firemnej identity. 

Tlačíme vašu značku k úspechu!

YouTube