Reklamná asociácia GWW z Nemecka priniesla výsledky nedávneho prieskumu v oblasti účinku reklamných predmetov na ich užívateľov. Online hlasovania v Nemecku sa zúčastnilo 2002 ľudí vo veku nad 14 rokov. Výsledky ukazujú, že každý účastník hlasovania vlastní v priemere viac ako 30 reklamných predmetov. Tiež sa potvrdilo, že nielen samotná produkcia reklamných predmetov má význam a účinok na vzťahy spoločností so svojimi zákazníkmi, ale dokonca vlastnenie reklamného predmetu ovplyvňuje spotrebiteľa pri nákupe alebo objednávaní produktov.
Nasledujúci obrázok ukazuje percentuálne vyjadrenie účinku na ľudí v priemere za deň v porovnaní s ostatnými komunikačnými nosičmi. Pozoruhodné je, že reklamné predmety ovplyvňujú ľudí viac ako televízia alebo rádio.
Ďalší graf zobrazuje zapamätanie si značky produktu alebo názov spoločnosti v jednotlivých spôsoboch reklamy. Za povšimnutie stojí porovnanie reklamných predmetov s televíznymi spotmi, kde rozdiel je skoro dvojnásobný v prospech reklamných predmetov. Každý druhý opýtaný si pamätá značky produktov alebo názov firmy na 4 a viac reklamných predmetoch, ktoré vlastní.
Napriek tomu, že aktuálny výskum prebiehal v Nemecku, porovnateľné výsledky boli zaznamenané aj v iných krajinách kde sa podobný výskum realizoval a teda je viac ako pravdepodobné, že by platil aj pre ostatné krajiny EÚ, kde sú zákazníci orientovaní na pridanú hodnotu, ktorú môžu získať ku kúpe určitého produktu, alebo služby, napríklad formou reklamného predmetu.
Zdroj: www.gww.de
Autor: Ing. Vladislav Klajban, Anatex, s.r.o. – Reklamné predmety