Všeobecné obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky (VOP) spolupráce medzi objednávateľom a spoločnosťou Anatex, s.r.o.

Tieto všeobecné obchodné podmienky spoločnosti Anatex, s.r.o. (VOP) stanovujú podmienky predaja tovarov a služieb spoločnosťou Anatex, s.r.o. (dodávateľ) tretím stranám (Objednávateľ). Predaj všetkých produktov a služieb sa riadi týmito VOP, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou každej ponuky vypracovanej dodávateľom, ak zmluvné podmienky medzi dodávateľom a objednávateľom neurčujú inak.

Vážime si Vaše rozhodnutie spolupracovať s našou spoločnosťou a záleží nám na tom, aby sme zabezpečili bezproblémový proces dodania Vašej objednávky. Dôkladne si preto preštudujte jednotlivé body VOP, nakoľko len vzájomnou súčinnosťou vieme garantovať kvalitné služby medzi spoločnosťou Anatex, s.r.o. (dodávateľ) a odberateľom a dodržať stanovený termín dodania.

I. Objednávka tovarov a služieb

Odberateľ objednáva produkt a služby u dodávateľa písomne:

  1. e-mailom na adrese jednotlivých obchodníkov uverejnených na internetovej stránke,
  2. poštou na adresu Kuzmányho 5, 974 01 Banská Bystrica, prípadne na adresu jednej z pobočiek uvedenej na www.anatex.sk v sekcii kontakty,
  3. telefonicky alebo ústne v obchodnom mieste dodávateľa; v takom prípade dodávateľ vystaví potvrdenie objednávky a toto zašle klientovi e-mailom. Objednávateľ je povinný potvrdenie objednávky odsúhlasiť písomnou formou,
  4. prostredníctvom e-shopu na adrese www.anatex.sk.

Objednávateľ sa zaväzuje poskytnúť dodávateľovi všetku súčinnosť potrebnú pre riadne a včasné splnenie zmluvy (dohody) zo strany dodávateľa a poskytnúť mu všetky náležitosti potrebné k včasnému vybaveniu objednávky: fakturačné údaje, dodaciu adresu, číslo objednávky, kontaktnú osobu, spôsob prevzatia produktu, popis objednaného produktu s kódmi podľa aktuálneho cenníka a počty kusov. Objednávateľ je taktiež povinný:

  1. doručiť dodávateľovi logo, text – kompletný podklad v krivkách (v cdr., ai, eps, alebo tlačové pdf), ktorý sa má aplikovať na výrobok, spolu s objednávkou,
  2. schváliť finálnu grafiku a doručiť takéto schválenie dodávateľovi najneskoršie do 24 hodín, od okamihu doručenia návrhu grafiky zo strany dodávateľa objednávateľovi.

V prípade, ak sa objednávateľ dostane so splnením ktorejkoľvek z povinností uvedených v tomto článku do omeškania, lehota na dodanie predmetu zmluvy zo strany dodávateľa sa predlžuje minimálne o dobu tohto omeškania. Ak z takéhoto dôvodu vyplynie omeškanie objednávky, dodávateľ sa zaväzuje prostredníctvom obchodného manažéra o tejto skutočnosti objednávateľa upovedomiť bez zbytočného odkladu.

II. Grafika a potlač

Grafiku k brandingu Vám vždy posielame na odsúhlasenie e-mailom. Tovar bude obrandovaný podľa odsúhlasenej grafiky, ktorá je záväzná. Dodatočné zmeny a úpravy grafiky na tovare, ktorý bol už obrandovaný, nie sú z technických príčin možné. Tlač reklamných predmetov a textilu bude zahájená až po Vašom spätnom písomnom odsúhlasení. Zobrazené odtiene farieb sa môžu líšiť od reálnej farebnosti (definovaná Pantone farba).

Pri potlači dvojzložkovou farbou (kov, keramika, sklo, tvrdené plasty, …) je minimálna lehota od potlače po zabalenie a expedíciu 48 hodín z dôvodu vyzretia a ukotvenia farby.

Pri farebnosti potlače vychádzame z farebníka farieb PANTONE, ktoré miešame s čo najväčšou presnosťou. Ak zákazník požaduje 100% namiešanie farby podľa PANTONE, je k štandardnej cene potlače kalkulovaná prirážka vo výške 50%. Upozorňujeme zákazníkov, že vzhľadom na rôznorodú povahu a povrch potláčaných reklamných predmetov, aj 100% namiešaná farba podľa Pantone sa môže na každom predmete prejaviť miernou farebnou odchýlkou, čo sa nemôže pokladať za vadu.

V prípade, ak si klient dodá vlastný tovar na potlač, vyhradzuje si dodávateľ právo na vyúčtovanie dodatočných nákladov súvisiacich s vopred nešpecifikovanými činnosťami, akými môžu byť: demontáž alebo montáž reklamných predmetov, rozbaľovanie a balenie exkluzívnych predmetov, skladanie textilných predmetov, predúprava povrchov, alebo iná na čas náročná manipulácia, ktorá nebola vopred dohodnutá.

Dodávateľ sa zaväzuje o týchto dodatočných nákladoch zákazníka informovať a pokračovať až po odsúhlasení zo strany zákazníka.

Ostatné doplnkové informácie platné pre branding sú uvedené v cenníku pod samotnými technológiami potlače (brandingu), ktorý poskytneme odberateľovi na vyžiadanie.

III. Dodanie tovarov a služieb

Dodanie produktu sa uskutočňuje vopred dohodnutým spôsobom: osobným prevzatím odberateľom, vlastnou prepravou dodávateľa alebo odovzdaním na prepravu kuriérskej spoločnosti.

  1. Pri osobnom prevzatí produktu zo skladu dodávateľa, alebo od šoféra prepravy dodávateľa, odberateľ svojim podpisom na dodacom liste alebo faktúre dodávateľa potvrdí správnosť a kompletnosť dodávky.
  2. Pri použití prepravcu sa faktúra, dodací list a produkt odovzdajú prepravcovi. Produkt je zabalený a zabezpečený. Odberateľ je povinný pri preberaní produktu skontrolovať neporušenosť a kompletnosť zásielky a túto potvrdiť na prepravnom liste.

Produkt sa považuje za prevzatý odberateľom od doby, kedy dodávateľ odberateľovi, jeho zástupcovi alebo prepravcovi umožní s ním fyzicky disponovať (bez ohľadu na to, kto platí dopravné náklady alebo poistenie produktu počas prepravy).

Odberateľ sa zaväzuje odobrať objednaný produkt alebo jeho časť najneskôr do 5 pracovných dní od písomnej alebo mailovej výzvy dodávateľa. Pri neakceptovaní tejto výzvy má dodávateľ právo predať objednaný produkt inému subjektu alebo zabezpečiť jeho ďalšie uskladnenie na náklady odberateľa.

Odplata za dopravu a manipuláciu tovarov a služieb je štandardne pri objednávkach do 300 eur bez DPH v hodnote 5 eur + DPH/krabica, pokiaľ nie je dohodnuté inak. Cena prepravných nákladov môže byť kalkulovaná individuálne v závislosti od váhy tovaru.

IV. Ceny

Ak neboli dohodnuté iné ceny, platia ceny uvedené v katalógu pri jednotlivých tovaroch. Z týchto cien má dodávateľ právo poskytnúť zľavy s ohľadom na množstvo predaného produktu, momentálnu situáciu na sklade a podľa aktuálnej cenovej politiky dodávateľa.

Dodávateľ má vyhradené právo dohodnúť s odberateľom osobitné cenové a platobné podmienky pri konkrétnej objednávke bez ohľadu na úpravu vzájomných vzťahov vo VOP a iných zmluvách. Ceny v katalógoch nezahŕňajú grafické práce, ceny potlače, prepravy tovaru a iné služby spojené s dodávkou tovaru.

Predávajúci si vyhradzuje právo ceny zmeniť vydaním nového cenníka. Ceny v katalógoch a cenníkoch sú uvádzané bez DPH.

V. Platobné podmienky

Odberateľ sa zaväzuje v stanovenom dátume uhradiť kúpnu cenu za dodaný tovar a služby vrátane dopravy a DPH. Platba sa vykonáva v hotovosti alebo prevodom na účet na základe zálohovej alebo riadnej faktúry vystavenej dodávateľom pri dodaní produktu, pokiaľ nie je Dealerskou zmluvou stanovené inak.

Dodávateľ si vyhradzuje právo čiastkovej fakturácie za už dodaný produkt.

Odberateľ nie je oprávnený započítať si akúkoľvek splatnú alebo nesplatnú pohľadávku voči dodávateľovi, ktorá vznikla na základe objednávky podľa zmluvy, alebo týchto VOP, alebo ktorá vznikla porušením VOP, pokiaľ nebolo písomne dohodnuté inak.

Pri nedodržaní lehoty splatnosti má dodávateľ právo odberateľovi účtovať úrok z omeškania vo výške 0,1 % za každý deň omeškania platby až do zaplatenia celej dlžnej sumy.

VI. Zodpovednosť za škodu

Odberateľ nadobúda vlastnícke práva k tovaru a službe až úplným uhradením kúpnej ceny a nákladov spojených s dodaním tovaru a služby, na ktoré má dodávateľ v súlade s VOP a zmluvou nárok.

Prevzatím tovaru buď osobne odberateľom alebo odovzdaním verejnému prepravcovi prechádza riziko poškodenia alebo straty z dodávateľa na odberateľa, resp. prepravcu. Zodpovednosť za škody sa uplatňuje v zmysle platných ustanovení Obchodného zákonníka.

Momentom dodania tovaru odberateľovi alebo jeho splnomocnencovi prechádza na odberateľa nebezpečenstvo škody na produkte. Do doby úhrady faktúry a teda prechodu vlastníckych práv, je odberateľ povinný tovar bezpečne uschovávať tak, aby nedošlo k poškodeniu a za každých okolností mohol byť identifikovateľný ako tovar dodávateľa.

V prípade, že dodávateľ poruší akúkoľvek svoju povinnosť vyplývajúcu z jednotlivej objednávky, takéto porušenie nebude mať vplyv na práva a povinnosti zmluvných strán z iných odberateľom vykonaných objednávok podľa týchto VOP a iné zmluvné vzťahy medzi odberateľom a dodávateľom.

Dodávateľ v súlade s § 373 a 374 ObZ nezodpovedá za škodu, ktorá vznikla odberateľovi v súvislosti s prekážkou, ktorá nastala nezávisle od vôle dodávateľa a zabránila dodávateľovi v splnení jeho zmluvnej povinnosti.

VII. Odstúpenie od zmluvy/objednávky

Dodávateľ môže od objednávky alebo zmluvy odstúpiť, ak kupujúci mešká s úhradou zálohy, alebo v prípadoch stanovených Obchodným zákonníkom. Prehlásenie o odstúpení musí byť v písomnej forme a musí to byť doručené odberateľovi e-mailom a následne poštou. Musí v ňom byť uvedený dôvod odstúpenia od objednávky alebo zmluvy. Doručením prehlásenia sa záväzná objednávka alebo zmluva ruší.

Dodávateľ nezodpovedá za oneskorenie alebo absolútne nedodanie tovaru z dôvodu vyššej moci, alebo z dôvodu, že uvedený tovar je vypredaný, resp. medzitým, čo prišla úhrada, sa tovar vypredal. O tejto skutočnosti musí písomne informovať odberateľa najneskôr do 3 dní od pripísania úhrady na účet dodávateľa. Zároveň mu dodávateľ poskytne možnosť náhradného tovaru. Pokiaľ odberateľ nebude súhlasiť s náhradným riešením, dodávateľ bude toto považovať za storno nedodaných položiek a má právo odstúpiť od plnenia objednávky a bez ďalšej výzvy stornuje nedodané položky z objednávky.

Pri objednávke tovaru s potlačou je odberateľ povinný poskytnúť dodávateľovi požadované podklady na tlač v 100%nej kvalite. Pokiaľ tak neurobí, stráca nárok na reklamáciu kvality potlače a na odstúpenie od objednávky z dôvodu nekvalitného prevedenia potlače.

Kvantitatívne škody uplatní odberateľ najneskôr pri prevzatí tovaru, kvalitatívne škody uplatní odberateľ najneskôr do 7 dní od prevzatia tovaru. Reklamačné konanie sa riadi platnými predpismi Obchodného zákonníka. Predávajúci je povinný uznané škody odstrániť opravou, náhradným plnením, dobropisom alebo iným dohodnutým spôsobom najneskôr do dvoch mesiacov od prevzatia reklamácie. Uplatnenie ďalších nárokov na náhradu škody a nepriamych nákladov sa na základe týchto podmienok vylučuje.

Nezaplatenie tovaru do 30 dní od prevzatia tovaru sa považuje za hrubé porušenie objednávky alebo zmluvy. Dodávateľ ručí za dodaný tovar k potlači do výšky dohodnutej ceny potlače. Ak kupujúci žiada 100% ručenie, musí si pri objednávke dohodnúť poistenie.

VIII. Ochrana osobných údajov

Spoločnosť Anatex, s.r.o. informuje svojich odberateľov, dodávateľov, partnerské a zmluvné organizácie o skutočnostiach týkajúcich sa spracovania osobných údajov, v súvislosti s implementáciou Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. 4. 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a novelizáciou zákona č.18 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ktorý je účinný od 25. 5. 2018.

Pre rýchle a efektívne fungovanie objednávania a dodávania tovaru spracúva predávajúci osobné údaje kupujúcich, ktoré mu poskytnú v objednávke. Získané osobné údaje predávajúci nezverejňuje, nesprístupňuje ani neposkytuje tretím osobám a chráni ich pred poškodením, zničením, stratou a zneužitím.

Odoslaním objednávky kupujúci udeľuje predávajúcemu v zmysle zákona o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov súhlas so spracúvaním svojich osobných údajov uvedených v objednávke za účelom vybavenia objednávky a dodania tovaru, a to na dobu nevyhnutnú na plnenie zmluvy predávajúcim. Poskytnutie osobných údajov kupujúcim je dobrovoľné. Kupujúci má právo svoj súhlas odvolať a to písomnou formou na adresu sídla predávajúceho a ďalej práva podľa príslušného zákona, a to predovšetkým právo na informácie o stave spracúvania svojich osobných údajov, právo na odpis osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, právo na opravu nesprávnych alebo neaktuálnych osobných údajov v priebehu spracúvania, právo na likvidáciu osobných údajov, ak bol splnený účel ich spracúvania.

IX. Záverečné ustanovenia

Kupujúci uplatnením objednávky u predávajúceho vyhlasuje, že sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami a súhlasí s nimi.

Ak sú, alebo sa stanú niektoré ustanovenia týchto VOP neplatnými, alebo v rozpore s platným právnym poriadkom Slovenskej republiky, alebo sa stanú nevynútiteľnými, a to celkom alebo čiastočne, platnosť a vynútiteľnosť ostatných ustanovení a zvyšné časti príslušného ustanovenia tým zostávajú nedotknuté.

Tieto VOP sa riadia podľa platného právneho poriadku Slovenskej republiky a nemajú určený dátum vypršania platnosti, pokiaľ nebudú inak odvolané dodávateľom.

Dodávateľ si vyhradzuje právo tieto VOP zmeniť. Zmena VOP sa považuje za účinnú voči klientovi dňom zverejnenia VOP na internetovej stránke dodávateľa www.anatex.sk s uvedením dátumu platnosti VOP.

Právne vzťahy, ktoré nie sú výslovne upravené týmito VOP, sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka v platnom znení.