Je cena reklamného predmetu dôležitá? Určite áno, ale nemala by byť jediným a hlavným kritériom pri ich výbere. V ponuke je nespočetné množstvo reklamných predmetov v rôznych cenových kategóriách a kvalitatívnych úrovniach. Napríklad v prípade reklamných tričiek, máte v prípade najpoužívanejšej gramáže materiálu bavlna, čo je 150g, niekoľko kvalitatívnych a cenových úrovní, ktoré závisia od značky výrobcu. Tričko vyrobené z materiálu gramáže 150g, môžete získať v cene od cca 1,50 € až po 8,- € a každé vám prinesie iný výsledok a pritom je to stále 150g tričko. Skrátka si treba uvedomiť, že nie je tričko 150 gramáže, ako tričko 150 gramáže.
Nízka cena môže všetko pokaziť
Pokiaľ by ste sa rozhodli stavať výber reklamných predmetov len na základe ceny a neprihliadali by ste na iné podstatné okolnosti výberu, mohlo by sa vám stať, že tým skôr vašich klientov odlákate ako sa im odvďačíte.
Predstavte si, že si kúpite 5000 ks tých úplne najlacnejších pier, ktoré nebudú poriadne písať, alebo len veľmi krátko a rozpadnú sa po druhom šťuknutí. Tak ako vaši zamestnanci, aj reklamné predmety sú vašou priamou vizitkou a reprezentujú vašu spoločnosť. Veľmi rýchlo by sa mohlo stať, že si vaši existujúci, alebo nový zákazníci, mohli kvalitu vami poskytovaných reklamných predmetov dávať do súvislosti s kvalitou vašich produktov alebo služieb.
Hodnota je to, prečo je váš klient práve vašim klientom
Dbajte na to, aby si vás ľudia pamätali vždy v súvislosti s hodnotou a kvalitou a nie lacnosťou. Ak im prestanete dávať hodnotu, ktorú potrebujú, opustia vás a odídu ku konkurencii. Samozrejme to neznamená, že máte rozdávať každému klientovi exkluzívne sady za 10,- €. Pokiaľ teda nepredávate luxusné produkty, čo by ste mohli brať ako veľmi dobrý nápad. V našej ponuke reklamných predmetov máme u každého druhu, či už sú to perá, tričká, kľúčenky, a ďalšie aj také predmety, ktoré tvoria zlatú strednú cestu a sú kompromisom medzi lacnými brakmi a predraženými značkami. Dokážu vám zabezpečiť dostatočnú kvalitu a výsledný efekt a nespravia vám hanbu u zákazníkov.
Správny výber je výhodnejší ako nízka cena
Pokiaľ sa vám podarí vybrať správny reklamný predmet, napríklad pero, ktoré tenko píše, ľahko sa zapína a dobre sadne do ruky, váš zákazník si k nemu vybuduje vzťah a keď bude chcieť niečo napísať, po ktorom pere siahne ako po prvom? A ktoré pero si bude chrániť ako oko v hlave? A od koho si ho bude na budúce znova pýtať? A vie že si ho nemôže pýtať, pokiaľ u vás ešte neobjednal.
To isté platí aj pre tričká, ak darujete klientovi neforemné tričko, ktoré sa pri prvom praní rozťahá alebo zbehne, bude ho používať možno na spanie, alebo v záhrade, ale ak zvolíte kvalitné a nápadité tričko, rád sa s ním prejde aj po námestí a zoberie si ho aj na dovolenku k moru.
Autor: Ing. Vladislav Klajban, Anatex, s.r.o. – Reklamné predmety